Ofte stilte spørsmål.
Ofte stilte spørsmål.
Hos bildrift 1 er du alltid trygg på å få hjelp. Ved service inngår også et år gratis veihjelp som gjør at du får hjelp ved for eksempel punktering, bensinstopp eller motorhavari.
Ja. På verkstedet tilbyr vi service og reparasjoner for alle bilmerker, nye som gamle. Siden Mekonomen alltid bruker reservedeler med originalkvalitet og følger bilprodusentens serviceanbefalinger gjelder din nybilgaranti. Din servicebok stemples med Mekonomen Bilverksted, noe som gir trygghet for deg og varig verdi for din bil.
Selvfølgelig, bare sørg for at den ligger tilgjengelig i bilen din når du leverer den inn. Flere av våre verksteder fyller i tillegg i din digitale servicebok. Sjekk hva som gjelder for akkurat ditt verksted.
EU har definert en reservedel som et produkt (av samme kvalitet som det opprinnelige) som skal monteres i eller på et motorisert kjøretøy for å erstatte komponenter som er nødvendige for å kunne bruke kjøretøyet på samme måte (gjelder ikke drivstoff).
Service innebærer at man vedlikeholder og sikrer bilens funksjon. Reparasjon derimot, innebærer rett og slett at det gjennomføres tiltak på noe som ikke fungerer.
Det er bilforhandleren som skal utføre garantireparasjoner som oppstår i løpet av bilens garantitid. Dette er merkeverkstedenes ansvar, men merk at dette er det eneste de har enerett på.
